czwartek, 26 września 2013

Ciasto ucierane z dyni

Ostatnio zaczynam używać warzyw inaczej - na słodko, z bardzo pozytywnym rezultatem.
Nawet nie przypuszczałam, że mogą być tak smaczne.
Oto przepis na moje pierwsze ciasto z dyni. Jest soczyste, lekko wilgotne i bardzo smaczne.
Mam nadzieję, że i Wam będzie tak samo smakować, jak mojej rodzinie. Polecam!

SKŁADNIKI:(8os, tortownica 26cm)
  • 4 jajka
  • 300g cukru
  • 300g mąki
  • 300g startej dyni(ok.2 szkl)
  • 125g oleju słonecznikowego
  • 1 jogurt naturalny(125g)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli
  • kandyzowaną skórkę z pomarańczy
  • cukier waniliowy
  • cukier puder do posypania

WYKONANIE:
Dynie umyć, obrać i zetrzeć na tartce o grubych oczkach. 
Zachować.Jajka miksujemy z cukrem, cukrem waniliowym i solą na krem przypominający kogel-mogel.
Dodać jogurt, olej. Zmiksować na małych obrotach. Dosypać mąkę przesianą z proszkiem i sodą. Wymieszać. Dodać startą dynię, cynamon. Wymieszać. Na koniec wsypać  kandyzowaną skórkę z pomarańczy poprószoną mąką. Wlać do wcześniej przygotowanej, wysypanej mąką tortownicy. Piec w nagrzanym piekarniku 180' przez 60 minut. 
Sprawdzić patyczkiem środek placka (patyczek powinien być po wyjęciu suchy). Chłodny posypać cukrem pudrem.
SMACZNEGO!



5 komentarzy:

  1. ciasto wyszło naprawdę smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszy mnie ogromnie,że się udało. Pozdrawiam i polecam się na przyszłość:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dałam troszkę mniej cukru, ale za to na wierzch zamiast pomarańczy i cukru pudru wrzuciłam pokruszone orzechy i polałam ciemną czekoladą :) Wyszło pyyyyyycha :) świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z orzechami musi być super. Lubię chrupiące dodatki. Zrobimy jeszcze raz .pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń