czwartek, 26 marca 2015

Czekoladowe pisanki z musem truskawkowym



 Silikonową foremkę kupiłam rok temu. Miała być tylko na magdalenki w kształcie jaj, ale w tym roku wpadłam na inny pomysł. Zrobiłam kilka czekoladowych jaj, wypełnionych musem truskawkowym. Trochę się z tym schodzi, ale jestem zadowolona z końcowego efektu.
Jeśli nie posiadacie takiej foremki, można użyć małych balonów, które po lekkim nadmuchaniu malujemy roztopioną czekoladą. Czekamy aż  zastygnie i ponownie nakładamy drugą warstwę czekolady. gdy stwardnieje,  balon przekuwamy igłą i  za pomocą szprycy wypełniamy wnętrze jaja.

SKŁADNIKI:(6 czekoladowych jajek wielkości gęsiego jaja, czas przygotowania ok. 3 godziny)

  • 350 g mlecznej czekolady
  • 50 g białej czekolady


  • 300 g truskawek
  • 10 g (1 łyżka) żelatyny
  • 5 łyżek wody
  • 250 ml śmietany 26% dobrze schłodzonej
  • cukier do smaku (3 łyżki)
PRZYGOTOWANIE:
Czekoladę mleczną rozpuścić w kąpieli wodnej.
Za pomocą pędzelka, dokładnie wysmarować foremki wewnątrz. Wstawić na kilkanaście minut do lodówki, żeby czekolada zastygła. Zastygniętą jeszcze raz posmarować czekoladą i odczekać pól godziny. Gdy dobrze zastygnie , delikatnie wyjąć z foremki, uważając żeby nam nie pękły. Jeśli podczas wyjmowania zaczynają pękać, należy nałożyć jeszcze jedna warstwę rozpuszczonej czekolady i odczekać.
 
Przygotować mus.
Żelatynę namoczyć w zimnej wodzie, namoczoną rozpuścić.
Truskawki umyć, dodać cukier i rozdrobnić blenderem. Do musu dodać rozpuszczoną żelatynę i zmiksować.
Śmietanę ubić, do sztywnej dodać mus truskawkowy i delikatnie wymieszać. 
Czekoladowe połówki jajek wypełnić musem. Gdy mus zacznie tężeć, skleić ze sobą połówki. 
Wstawić do lodówki na 30 minut.
Rozpuścić białą czekoladę, przelać do papierowego rożka, udekorować jajka, również miejsce ich złączenia. Przechowywać w lodówce. Wyjąć z lodówki na pól godziny przed spożyciem.
Smacznego :)




4 komentarze:

  1. Pięknie wyglądają takie pisanki! Świetny pomysł na wykorzystanie tych foremek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, jak mnie cieszy, że się komuś podobają. Ja kupiłam foremke z myślą o czekoladzie. W ubiegłym roku zrobiłam czekoladowe jajka do ozdobienie mazurka. W tym roku chciałam troszkę inaczej. Efekt widać i chyba warto poświęci im czas. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Rewelacyjne :)
    Szkoda, że nie mam takiej foremki... Ale może jeszcze zdążę kupić? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aniu. Możesz użyć i małych balonów. Nadmuchasz i pomalujesz kilka razy czekoladą. Jak będziesz miała już gotowe czekoladowe balony dobrze zastygnięte , należy je przebić igłą i udekorować oraz wypełnić musem lub innym kremem. Pozdrawiam.

      Usuń