niedziela, 10 lipca 2016

Sernik na zimno z galaretką i jagodami






Niesamowicie smaczny i prosty deser bez pieczenia na lato. Do jego przygotowaniu potrzebujemy tylko pięciu składników i trochę cierpliwości. Sernik jest bardzo orzeźwiający z przepysznym chrupiącym spodem z nutelli i sucharków. Żeby nam się nie znudził, możemy wykorzystać różnorodne owoce sezonowe i galaretki. U mnie tym razem królują jagody, które były tematem kolejnej akcji Ciasto na niedzielę

SKŁADNIKI: Forma 20x25 cm; czas przygotowania 60 minut + czas chłodzenia ok. 180 minut

  • 350 g nutelli
  • 200 g sucharków (razowe)
  • 750 g mielonego twarogu z wiaderka lub serka typu philadelphia
  • 4 galaretki truskawkowe
  • 200 g jagód lub borówek amerykańskich
  • wrzątek (200 ml + 400 ml)
WYKONANIE:

Formę wyłożyć folią spożywczą.
Dwie galaretki rozpuścić w 200 ml wrzątku (potrzebne do sera) i ostudzić.
Pozostałe dwie galaretki  rozpuścić w 400 ml wrzątku i ostudzić (do dekoracji i zalania jagód).
Sucharki rozdrobnić w blenderze i wymieszać z nutellą.
Wyłożyć  do przygotowanej formy, rozsmarować na całej powierzchni, uklepać łyżką i schłodzić w lodówce lub zamrażalce.
Do twarogu wlewać stopniowo pierwszą schłodzoną galaretę,  rozpuszczoną w mniejszej ilości wody i miksować.
 Ser powinien być aksamitny o konsystencji jogurtu.
Wylać na dobrze schłodzony spód i wstawić do lodówki, żeby dobrze stężał.
Gdy ser zastygnie ułożyć jagody i zalać całość pozostałą schłodzoną  galaretką rozpuszczoną w większej ilości wody.
Schłodzić całość w lodówce, aż wszystko dobrze stężeje.
Smacznego :)

We wspólnej akcji wzięły udział następujące blogi:
Joanna; Różowa kuchnia
Dorota; Moje Małe Czarowanie
Asia; Szóste niebo
Ewa; Ewusiowe smaki
Iwona; Izioni smaki
Dorota; Esmeralda Ze Smakiem


Dziękuję serdecznie za smaczną zabawę :)


6 komentarzy:

  1. Przepysznie wygląda :) dziękuje za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności, dziękuję za wspólne jagodowe szaleństwo :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam już gdzieś podobne ciacho; wygląda świetnie, z pewnością jest pyszne! Dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihihi ja też widziałam, jadłam i nawet zrobiłam. Jest świetne. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Ciasto wygląda bajecznie smacznie :)

    OdpowiedzUsuń