sobota, 4 lutego 2017

Krem maślany na bezie szwajcarskiej





Krem maślany na bazie bezy szwajcarskiej czyli swiss meringue buttercream.
Jeden z najlepszych kremów do dekoracji tortów i  muffinek.
 Idealnie zachowuje kształty, nie rozwarstwia się, można go barwić i na dodatek jest smaczny.


SKŁADNIKI:

Na udekorowanie tortu  o średnicy 20-25 cm i wysokość ok 10 cm.

  • 4 białka
  • 250 g cukru
  • 400 g miękkiego masła
  • szczypta soli
  • kilka kropli aromatu śmietankowego
  • dowolne barwniki spożywcze


WYKONANIE:

Do przygotowania kremu potrzebujemy garnek z wrzącą wodą i metalową miskę do ubijania bezy.
Nad para ustawiamy miskę, wlewamy białka, dodajemy cały cukier i szczyptę soli.
Mieszamy rózgą lub widelcem do momentu rozpuszczenia się cukru. Następnie miksujemy do otrzymania błyszczącej, sztywnej bezy ok. 5 minut.
Miskę  z bezą zdjąć znad pary i miksować jeszcze kilka minut, aż beza przestygnie. Ok 8 minut.
Do zimnej bezy dodać w kilku partiach kawałki miękkiego masła i  nie zmieniając końcówek miksera ( od ubijania) razem miksujemy.
Po kilku minutach krem wyraźnie  zgęstnieje i zacznie mlaskać. Na koniec dodać aromat i zabarwić.
Krem przełożyć do rękawa cukierniczego lub szprycy i dekorować tort  lub muffinki według gustu.
U mnie tym razem biały koszyczek pełny róż.

Smacznego i przyjemnego dekorowanie.

Ps. Mój krem się nie zważył, ale gdyby tak się stało, proszę nie wpadać w panikę, tylko dłużej miksować, aż krem będzie jednolity i aksamitny.




7 komentarzy:

  1. Czy mozna do tego kremu dodać troche soku z cytryny? Jeśli tak to kiedy najlepiej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można dodać sok z cytryny, dowolny aromat lub alkohol.

      Usuń
  2. To jedyny krem maślany, który jestem w stanie zaakceptować. Nie napiszę, że pyszny, ale jest zjadliwy; a to ode mnie duży komplement w kwestii kremów maślanych ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam,że nie lubisz😊 ale do dekoracji jest w sam raz. Ostatnio robię niemalże wszystkie kremy z mascarpone. Dużo lżejsze i te są naprawdę pyszne.

      Usuń
  3. A ja mam pytanko do Pani.jestem w trakcie robienia kremu��zakupiłam dekoracje na tort z papieru cukrowe i czy dzień wcześniej mogę ten papier polozyc na krem?tak żeby koloru nie puścił. Ponoć taki krem najlepszy pod takie cudeńka izdobne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli krem będzie dobrze schłodzony możesz położyć dekoracje. Opłatek jednak często chłonie wilgoć z otoczenia i może trochę się pomarszczyć.

      Usuń