poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Placek z marchwi

Ponieważ nie zadowoliłam się pierwszym biszkoptem z marchwi, postanowił szukać nowych przepisów. Po dość długim przeglądaniu doszłam jednak do wniosku, że sama też mogę coś dobrego wymyślać i oto mój rezultat.  Mam nadzieję, że i Tobie będzie tak smakować, tak jak mojej rodzinie.


SKŁADNIKI:(8 os; tortownica - 26 cm)
  • 4 jajka
  • 300g cukru
  • 250g mąki
  • 300g marchwi (ok. 2 szkl)
  • 125g oleju słonecznikowego
  • 125 ml jogurt naturalny
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli
  • starta skórka z pomarańczy
  • 1/2 szkl rodzynek
  • Cukier puder do posypania.

WYKONANIE:


Marchew umyć, obrać i zetrzeć na tartce o grubych oczkach. Zachować.
Jajka miksujemy z cukrem i solą na krem przypominający kogel-mogel.
Dodać jogurt i olej. Zmiksować na małych obrotach. 








Dosypać mąkę przesianą z proszkiem i sodą. Wymieszać. 
Dodać marchew, skórkę, cynamon. 
Wymieszać. 

Na koniec wsypać rodzynki. Wlać do wcześniej przygotowanej i wysypanej mąką tortownicy. 
Piec w nagrzanym piekarniku 180' przez 60 minut. Sprawdzić patyczkiem środek placka (patyczek powinien być po wyjęciu suchy). 
Chłodny posypać cukrem pudrem i udekorować .
SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz