środa, 6 sierpnia 2014

Kokosowe czekoladki Rafaello

Od dawna miałam ochotę zrobić sławne kokosowe czekoladki. Dziś osiągnęłam cel.  Są bardzo delikatne, z dużą ilością kokosowych wiórków, białej czekolady i oczywiście z migdałem w środku. 
Przepis mojego autorstwa.

SKŁADNIKI: (na ok. 26/30 czekoladek) (czas wykonania 40 minut)
  • 200 g białej czekolady
  • 50 g śmietany 35%
  • 1 szkl. wiórków kokosowych (150g)
  • ok. 25/30 migdałów blanszowanych
  • 75 g śmietankowych wafelków
  • 125 g miękkiego masła
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 łyżka wódki
  • kilka kropli olejku migdałowego
  • ok. 1 szkl. wiórków kokosowych do obtoczenia
WYKONANIE :
W rondelku rozpuścić czekoladę ze śmietaną, wsypać jedną szklankę wiórków kokosowych, wymieszać i pozostawić do całkowitego ostygnięcia.
Masło miksujemy z cukrem pudrem do białości. Do puszystego kremu dodajemy po łyżce zimnej, rozpuszczonej czekolady z  wiórkami i dalej miksujemy.
Do gotowego kremu wsypać dobrze pokruszone wafelki. Wymieszać, na sam koniec dodać olejek i łyżkę wódki. Dokładnie połączyć.
Wstawić na ok. 30 minut do lodówki. 
Z zimnego kremu formować kuliki wielkości orzecha włoskiego. W środek włożyć migdał, obtoczyć w wiórkach kokosowych, uformować zgrabną kulkę. Wstawić na ok. 2 godziny do lodówki, aby dobrze zastygły. Gotowe można powkładać w indywidualne, ozdobne papierowe foremki.
Smacznego !

Serdecznie zapraszam do polubienia mnie na facebooku :)
www.facebook.pl/EsmeraldaZeSmakiem

2 komentarze:

  1. Kiedyś, już parę lat temu w jakiejś gazecie był przepis na takie cuda, robiłam je kilka razy, smakują tak samo jak Rafaello, a nawet lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Małe, a jak cieszy. Uwielbiam kokos i migdały, a Twój przepis Dorotko wybitnie mi pasuje. Pozdrawiam serdecznie. Jeszcze tu wrócę. :)

    OdpowiedzUsuń