czwartek, 15 stycznia 2015

Aromatyczna herbata ze świeżym imbirem





Czas zimowy, to czas przeziębień. Ja ostatnio walczyłam z nimi przez kilka dni i nic nie skutkowało. Męczyłam się i męczyłam, grzane piwo piłam.  Ostatecznie zamieniłam je jednak na herbatę            i to jaką! Jest niesamowicie smaczna, aromatyczna, lekko pikantna, rozgrzewająca i chyba najważniejsze skuteczna. Polecam :)



SKŁADNIKI: (2 os.)

  • 2 łyżeczki dobrej herbaty
  • 2 plasterki  cytryny
  • 2 łyżki miodu
  • kilka cienkich plasterków  świeżego imbiru
  • anyż
  • wrzątek



Herbatę zaparzyć wrzątkiem, dodać anyż.
 Imbir obrać, a najlepiej oskrobać używając  łyżeczki od kawy (sprawdzony, skuteczny oraz bezpieczny sposób mojej kuzynki Agnieszki)  Pokroić w cienkie  plasterki(3-5), dodać do gorącej herbaty (plasterki imbiru można wykorzystać dwukrotnie).Na koniec dodać miód i cytrynę. Dokładnie wymieszać. Najlepiej smakuje jeszcze gorąca. Na zdjęciu z piernikiem żydowskim mojego autorstwa. Piernik był pieczony miesiąc temu. Od razu był miękki, zaś po miesiącu nadal jest  puszysty i wilgotny. :) 
Dla zainteresowanych link piernik żydowski-lubelski.


2 komentarze:

  1. Też robie takie herbatki, uwielbiam zapach i smak imbiru

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszeć, słyszałam ale naprawdę nie przypuszczałam , że mogą być aż tak smaczne. Lepiej późno niż wcale. Pozdrawiam dziewczyny :) miłego dnia

      Usuń