poniedziałek, 6 lutego 2017

Krem waniliowo-budyniowy z mascarpone


Krem jest bardzo smaczny, delikatny i lekki.
Możemy go wykorzystać do deserów, ciast owocowych oraz tortów. Krem ten nadaje się również do dekorowanie muffinek i tortów.
Przepis autorski EsmeraldaZeSmakiem

SKŁADNIKI: na 1,2 kg kremu (do przełożenia i dekoracji średniego tortu o średnicy 22-25 cm
Czas przygotowania + czas chłodzenia
ok. 60 minut

  • 3 żółtka
  • 1 jajko
  • 100-120 g cukru
  • 50 g skrobi kukurydzianej lub ziemniaczanej
  • 0,5 l mleka
  • łyżeczka masła
  • 1 laska wanilii lub esencja waniliowa
  • szczypta soli
  • 500 g serka mascarpone (dobrze schłodzony)
WYKONANIE:

Laskę waniliową przeciąć,wyskrobać ziarenka i dodać do mleka. Mleko zagotować. Żółtka i jajko zmiksować cukrem i solą na puszysty kogel-mogel. Dodać skrobię i dokładnie wymieszać. Zalać gorącym mlekiem, wymieszać, przelać do garnka i gotować przez 2 minuty mieszając, żeby nie przypalić.  Gorący budyń przelać do szklanej lub metalowej miski.
Przykryć folią spożywczą, tak, żeby dotykała jego powierzchni, gdy lekko przestygnie wstawić do lodówki na pół godziny lub dłużej, aż dobrze wystygnie.
Zimny budyń miksujemy przez kilka sekund. Dodajemy zimny serek mascarpone i wszystko ostrożnie miksujemy na dużych obrotach miksera, jak krem zacznie gęstnieć, należy zmniejszyć obroty i ostrożnie dokończyć ubijanie kremu, uważają żeby go nie przebić, bo powstanie masło.
Gotowy krem wstawiamy na pół godziny do lodówki.
 Schłodzonym kremem przekładamy tort/ciasto i dekorujemy według gustu.

Smacznego :)




9 komentarzy:

  1. Myślę że szybko wypróbuję :) Ostatnio szukałam właśnie jakiegoś ciekawego kremu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super,w koncu jakiś inny niz wszystkie krem. W ten weekend wypróbuję. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej bez masła, przepraszam jest jedna łyżeczka, można pominąć. pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Krem wyszedł fantastyczny. Jak dla mnie idealny do eklerów (mój był w wersji karmelowej, bo taki miałam budyń-dałam zamiast skrobi). Odrobina żelatyny nie zaszkodzi dla stabilności. Poza tym rewelacja. Dziękuję za inspirację.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, takie kremy to ja lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, czy na ten krem można kłaść masę cukrową?

    OdpowiedzUsuń
  6. Szukałam przelicznika w necie ile to jest 50g mąki ziemniaczanej... wszystkie źródła podawały, że jedna łyżka to 25g... chociaż nie sprecyzowali czy płaska czy z górką... dałam 2 w miarę płaskie i mój budyń wyszedł za rzadki... więc ile i jakich łyżek tej skrobi trzeba dać wg Ciebie, droga autorko?

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszny,ale za rzadki,proponuje wiecej skrobi/maki ziemniaczanej/

    OdpowiedzUsuń