czwartek, 2 listopada 2017

Marcepan domowy




Marcepan najczęściej kupujemy w sklepie, zwłaszcza w okresie świąt Bożego Narodzenia. Przygotowujemy z niego różne ciasteczka, figurki, kremy, ozdoby na tort czy ciasto.
Jeśli chcecie marcepan zrobić w domu osobiście,wystarczą nam obrane migdały, cukier, trochę wody i aromat migdałowy, by w kilka minut marcepan mieć już gotowy. Na pewno będzie równie smaczny jak ten ze sklepu, a może nawet lepszy.

SKŁADNIKI na ok 500 g masy marcepanowej

  • 250 g białych migdałów
  • 150 g cukru
  • 80 ml wody
  • aromat migdałowy
  • cukier puder do podsypania marcepanu


Przygotowanie marcepanu.
Za pomocą blendera lub termomix migdały
  drobno mielimy.
W rondelku gotujemy wodę z cukrem.
Gdy tylko się zagotuje zdejmujemy z ognia i cienkim strumieniem wlewamy do migdałów, ciągle mieszając.
Dodać kilka kropli olejku migdałowego i
zagnieść ciasto, można trochę podsypać cukrem pudrem, ale nie za dużo. Ciasto powinno się lekko kleić.
Owijamy marcepan folią spożywczą i pozostawiamy na godzinę w lodówce.
Schłodzony marcepan jest plastyczny i łatwo daję się modelować







8 komentarzy:

  1. Super przepis, na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już od dawna przymierzam się do wykonania marcepanu. Dziękuję za przepis i pozdrawiam Dorotko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziekuje za super przepis. Wcale nie jest trudny do wykonania, a ja myślalam,że tylko w sklepach można go nabyc.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj. Do niedawna myślałam podobnie, dobrze, że w końcu podjęłam wyzwanie i spróbowałam własnych sił. Warto było ☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapamiętuje i kiedyś na pewno zrobię sobie taki swój marcepan :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Zachęciłaś mnie do zrobienia samemu. Do tej pory zawsze kupowałam gotowy. Już planuję co z niego zrobię:-) Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń